Storytelling in Outdoor Marketing – 4 Tips voor Impact 

Een goed verhaal is niet alleen voor boeken of films. Marketeers maken hun brood met effectieve storytelling en het verbinden van merken met hun publiek. Een meeslepend verhaal omtoveren tot een effectieve campagne in de buitenlucht is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom zijn hier enkele tips om je op weg te helpen:  

1. Begin met de kern van je merk   

Om te beginnen, geef antwoord op de volgende kernvraag: Wat is het hart en de ziel van je merk? Wat wil je dat mensen voelen als ze aan je product of dienst denken?  

Het is deze essentie die centraal moet staan in je storytelling. Net zoals een boek met een zwak verhaallijn, zal een outdoor advertentie zonder duidelijke merkboodschap ook voorbijgangers niet aanspreken. 

2. Maak het visueel aantrekkelijk   

Een beeld beschikt over de potentie om meer dan een duizend woorden te vertellen, en dat alles in één oogopslag! Gebruik dit dan ook in je voordeel. 

Werk creatief met illustraties, kleuren en ontwerpen, en breng ze in harmonie met het verhaal dat je wilt vertellen. Als je bijvoorbeeld een gevoel van avontuur wilt oproepen, ga dan voor levendige kleuren of dynamische beelden die deze ervaring tot leven weten te brengen.  

3. Wees authentiek 

Veel mensen zijn intuïtief en beschikken gelukkig over de potentie om nep van echter te onderscheiden. Met andere woorden, een verhaal dat authentiek zal resonantie vinden bij je doelgroep – echtheid in adverteren heeft kracht om emotionele verbindingen te creëren, wat een wereld van verschil kan betekenen voor je merkloyaliteit. 

4. Integreer call-to-action op een natuurlijke manier 

Elk verhaal heeft een conclusie, en in het geval van outdoor marketing is dat vaak een oproep tot actie, ook wel call-to-action genoemd. Dit kan van alles zijn, bijvoorbeeld dat je doelgroep een product of dienst koopt, zich aanmeldt voor een evenement, of simpelweg je website bezoekt, je wilt ervoor zorgen dat deze actie naadloos aansluit op je verhaal. 

Je ideeën voor een marketingcampagne in het straatbeeld tot leven laten brengen doe je met JCDecaux, de nummer-één in buitenreclame Eindhoven en adverteren op nationaal niveau.